wtorek, 21 maja 2013

playlista




 moja tegotygodniowa playlista
odrobina wyciszenia
dla kontrastu

czas pędzi wariacko
a my z nim
a my z nim

a tymczasem maj ucieka
nie do zatrzymania
nawet w kilku kadrach

cóż
tak bywa

to do posłuchania:


1.

cibelle_pheonix


 2.

patrick watson_wooden arms



3. 

paolo fresu & omar sosa _ alma


4.

 jacky terrasson & cécile mclorin  _oh my love



5.

jose james_desire


6.

billie holiday_i am fool to want you



7.

brian eno_by this river*



***

nie mam pojęcia, dlaczego, ale pomyślałam dzisiaj o tym filmie
jakoś mocno zapadł mi w pamięć
choć chyba wybitny nie był
ale kilka scen dobrze pamiętam

***

pierwsza w nocy
już po deszczu
otwarte na oścież okno balkonowe
za nim cichy sad
dom już cały śpi
klawiatura jak metronom
równy rytm nadaje
moim myślom
moim słowom
moim nocom

nie chcę wcale spać
wolę słuchać
tak bym chciała usiąść do pianina
właśnie o tej porze
no ale...

***

dobrej nocy


*) nie zdarzyło mi się jeszcze wyłączyć ten utwór po jednorazowym przesłuchaniu - mogę go słuchać po wielokroć, raz po raz, nigdy się nie nudzi... przejmujący... może ktoś pamięta tę finałową scenę z tego filmu nano morettiego pt. pokój syna... wykorzystano do niej właśnie ten utwór... pamiętam, że długo nie byłam w stanie wrócić do siebie po tym filmie, a melodia ta tkwiła w mojej głowie przez całe tygodnie... wspaniałe kino - jeśli ktoś  nie widział, niech koniecznie to nadrobi!


ps jeszcze taki bonus track :) 
patrick watson
(jeden z głosów cinematic orchestra) 

ta muzyka jak narkotyk
nie potrafię przestać






10 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na samą myśl o "Pokoju syna" mam ciarki. To obraz największego lęku jaki mam w sercu...

    OdpowiedzUsuń
  3. ja to samo mam z "Pokojem syna" i "By this river"! w małym kinie, w Gorzowie, siedziałam spłakana...

    OdpowiedzUsuń
  4. PS a te zdjęcia! piękne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zeszłoroczne :) Moje imieninowe oberwanie chmury na Powiślu :)

      Usuń
  5. Dopiero po powrocie do domu mogłam wysłuchać playlisty. Fantastyczna. Skąd Ty wynajdujesz takie perełki?

    OdpowiedzUsuń
  6. Lista listą, ale jaaaakie zdjęcia!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oberwanie chmury w Piątej Ćwiartce :) Aparat pod ręką, więc mi się udało!

      Usuń

Dziękuję :-)